شرایط استفادهی برگزارکنندگان
تعاریف و اصطلاحات به کار رفته
سایت زیونت، سرویسی آنلاین برای معرفی، اطلاع رسانی و فروش بلیت اینترنتی مخصوص هر رویداد است.
“رویداد” عبارت است از برنامهای با زمان شروع و پایان مشخص و محدود، مکان مشخص و تعریف مشخص از نحوهی اجرا که توسط فرد یا افرادی برگزار میشود و عدهای دورهم جمع میشوند و اطلاعاتی را با یکدیگر به اشتراک میگذارند که میتواند به صورت حضوری و یا آنلاین (وبینار) برگزار شود. حضور افراد در رویداد میتواند رایگان یا در قبال پرداخت مبلغی صورت گیرد.
“برگزارکننده” شخصی حقیقی یا نمایندهی شخصی حقوقی (دارای معرفینامهی معتبر از شخص حقوقی) است که صلاحیت لازم برای معرفی رویداد، انتشار اطلاعات دربارهی رویداد، دریافت درآمد ناشی از رویداد و یا بازپرداخت دیون (در صورت تغییر یا لغو رویداد) را دارد.
شرایط و قوانین مربوط به برگزارکننده ها
در صورتی که زیونت در هر مرحله از همکاری با یکی از شرایط زیر مواجه شود، میتواند بدون اعلام قبلی اقدام به حذف صفحهی ایجاد شده برای یک رویداد کرده و در صورت نیاز نسبت به پیگیری موضوع در مراجع قضایی اقدام کند:
- عدم صلاحیت برگزارکننده در معرفی رویداد، انتشار اطلاعات آن، دریافت درآمدهای حاصل از بلیتفروشی یا عدم صلاحیت و توان کافی وی برای برگزاری رویداد اعلامشده (به تشخیص زیونت).
- استفاده از امکانات زیونت برای انتشار اطلاعات شخصی یا گروهی، تبلیغ، ارسال بدافزار و ویروس، خرید و فروش کالا و خدمات (هر چیزی به جز بلیت رویدادی که در زیونت تعریف شده باشد) یا هر استفادهی تجاری و غیرتجاری خارج از چارچوب همکاری تعریف شده با زیونت.
- غیرقانونی یا غیرواقعی بودن رویداد و نادرست بودن اطلاعات صفحه ی رویداد. د-تحت تعقیب قرار گرفتن برگزارکننده یا تخلف وی از قوانین کشور که موجب عدم صلاحیت برگزارکننده برای برگزاری رویداد شود (به تشخیص زیونت).
برگزارکننده ی رویداد حق ندارد تا از اطلاعات شرکت کنندگان رویدادش که در اختیار دارد، سوءاستفاده نماید.
محتوای صفحه رویداد
برگزارکننده موظف است محتوای صفحهی رویداد را با رعایت نکات زیر تهیه کرده و ارایه دهد:
- احراز شرایط ارایهی اطلاعات به صورت عمومی و رعایت کامل حقوق مولفین و مصنفین
- رعایت کلیهی ضوابط و قوانین بینالمللی و کشور جمهوری اسلامی ایران برای انتشار مطالب در اینترنت
- استفاده از امکانات زیونت فقط به منظور دستیابی به اهداف ذکر شده در موضوع همکاری با زیونت
- کلیهی محتوای ارسالی به زیونت، شامل متن، عکس، قیمتها و شرایط، فیلم و غیره ابتدا توسط مسئولین زیونت بررسی شده و پذیرش یا رد درخواست ایجاد رویداد، حداکثر طی مدت ۲۴ ساعت کاری انجام میشود.
- زیونت در انتشار و یا عدم انتشار محتوای ارایهشده کاملاً مختار است.
- زیونت میتواند پیش از انتشار محتوا تغییراتی در آن اعمال کند به این شرط که چنین اصلاحاتی ناقض حقوق برگزارکننده نبوده و تغییری عمده و اساسی در ارکان رویداد ایجاد نکند.
استرداد بلیت خریداری شده توسط خریداران
قوانین استرداد بلیت از سوی برگزارکننده تعیین میشود و برگزارکننده میتواند حداکثر تا زمان شروع رویداد، موعد استرداد بلیت را تعیین کند.
در صورت بروز تغییرات اساسی در رویداد یعنی تغییر زمان، مکان یا موضوع رویداد، خریدار حق دارد بدون هیچگونه قید و شرطی بلیت خریداری شده را پس بدهد و کل پول پرداختی را دریافت کند.
در صورت ارایهی درخواستهای متعدد و بیش از حد معمول برای استرداد بلیت (به تشخیص زیونت) زیونت میتواند راساً برای پس گرفتن بلیت و استرداد هزینهی پرداختشده اقدام کند.
در صورت عودت مبالغ دریافتشده توسط زیونت به شرکت کنندگان، برگزارکننده موظف است کارمزد سرویس زیونت، هزینههای مربوط به نقل و انتقال وجوه را به زیونت پرداخت کند. زیونت میتواند این مبلغ را از سایر حسابها و رویدادهای کنونی همین برگزارکننده وصول نماید.
چنانچه برگزارکننده رویداد به هر دلیلی تصمیم به لغو رویداد داشته باشد، باید از زیونت درخواست تسویه حساب نماید.زیونت پس از کسر کارمزد استفاده از خدمات، وجه را به برگزارکننده رویداد پرداخت مینماید و برگزارکننده موظف است تا خود نسبت به عودت وجه به شرکت کنندگان آن رویداد، اقدام نماید.
تغییرات در رویداد
در صورت بروز هرگونه تغییراساسی در رویداد، برگزارکننده موظف است بلافاصله پس از آگاهی از آنها، چنین تغییراتی را در صفحهی رویداد اعمال کرده و مراتب را به صورت کتبی (از طریق ایمیل) و تلفنی به اطلاع زیونت رسانده و به شرکت کنندگان آن رویداد نیز اطلاع رسانی کند. اگر تغییرات اساسی باشند یا رویداد کاملاً لغو شود، طبق بند پیشین نسبت به عودت هزینهی بلیتها اقدام میشود.
پرداخت به برگزارکننده
زیونت کل مبالغ دریافتی بابت بلیتها را حداکثر طی ۲ روز کاری (از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر) پس از اتمام رویداد یا در شرایطی قبل از اتمام رویداد، در وجه برگزارکننده واریز خواهد کرد.
زیونت برای حمایت از برگزاری هرچه بهتر رویدادها درآمد حاصل از فروش را، پس از احراز هویت برگزارکننده و کسر کارمزد خود، به برگزارکننده پرداخت میکند.
شرایط برای شرکت کنندگان
افراد، مسئول حفاظت از شناسه و رمز عبور خود هستند و در صورتی که شناسه و رمز عبور خود را در اختیار شخص دیگری بگذارند مسئولیت ناشی از این عمل به عهدهی آنها است.
از آنجا که کد خریدار بر اساس اسم و اطلاعاتی که او به زیونت ارایه کرده تنظیم میشود مسئولیت صحت، دقت و کامل بودن اطلاعات داده شده به زیونت بر عهدهی کاربر است.
زیونت از یک تیم کارآزمودهی فناوری اطلاعات برای ارایهی خدمات خود بهره میگیرد، با این حال امکان بروز اختلال در اینترنت همیشه وجود دارد. بدیهی است زیونت برای حل مشکلات احتمالی مربوط به خود تمام تلاش خود را میکند اما در مورد مشکلات خارج از کنترل مسئولیتی ندارد.
از آنجایی که پرداخت ما بر اساس سیستم درگاه الکترونیکی بانکهای معتبر کشور تنظیم شده است، زیونت مسئول مشکلات احتمالی پرداخت بانکها نخواهد بود.
در ازای ثبت نام انجام شده یا بلیت خریداری شده کاربران تنها می توانند در رویداد مربوطه شرکت نمایند (خریدار نمیتواند در ازای کد یا بلیت خود پول مطالبه نماید).
زیونت تلاش می کند واقعی بودن هویت برگزارکننده هر رویداد را بررسی نماید و تنها در صورت تایید آن اطلاعات آن را منتشر نماید. ولی در نهایت مسئولیت تضمین کیفیت خدمات به عهدهی زیونت نخواهد بود.
چنانچه مشتری در تاریخ تعیینشده در سایت از بلیت خود استفاده ننماید زیونت مسئولیتی در قبال از بین رفتن فرصت مشتری ندارد و وجه آن مسترد نخواهد شد.
افراد بایستی نکات مربوط به هر رویداد را با دقت مطالعه نمایند زیرا این دقت در هنگام استفاده از خدمات بسیاری از نگرانیها و تماسها را برطرف مینماید.
قوانین پس گرفتن بلیت یا هزینه ثبت نام، توسط برگزارکننده تعیین می شود و در صورتی که ذکر نشود به این معنی است که امکان پس دادن بلیت یا حق ثبت نام وجود ندارد.
چنانچه اختلالی در سیستم پرداخت وجود نداشته باشد، مبالغ پرداختی توسط شرکت کننده ها به زیونت، تا قبل از واریز به حساب برگزارکنندهی رویداد، از نظر حقوقی حکم “امانت” را دارد، لذا زیونت اجازهی دخل و تصرف در این وجوه را نداشته و آن را به حساب برگزارکنندهی رویداد واریز میکند.سپس برگزارکنندهی رویداد در خصوص عودت وجه و استرداد بلیت، مطابق سیاست خود تصمیمگیری میکند.لذا شرکتکنندگان جهت پس دادن بلیت، باید با برگزارکنندهی رویداد مذاکره نمایند.
پس از خرید بلیت، چنانچه به درخواست خود بخواهید تا بلیت را پس دهید، “حداقل” ۳% از مبلغ پرداختی شما که مربوط به کارمزد زیونت میباشد، از آن کسر خواهد شد.
اطلاعاتی که در هنگام خرید بلیت وارد میکنید، توسط برگزارکننده ی رویداد قابل دسترسی میباشد.
با توجه به اینکه مبلغ بلیت پرداختی توسط شرکت کننده، جزو درآمدهای زیونت محسوب نمیشود، لذا زیونت نمیتواند در قبال خرید بلیت، فاکتور رسمی ارائه کند